May 15, 2013

People, Street life - Harlem on my Mind


Jag är så glad och tacksam att ha fått möjligheten att bo i Harlem. Det är verkligen en speciell och skön känsla här - nästan lite Old School! Här är människorna mer högljudda, delar med sig av sina känslor, och man hälsar på varandra, ett leende, fattig eller rik - här blir man sedd.
Det finns så mycket och många jag skulle vilja fotografera, bilder, känslor jag vill dela med mig av, men ibland känns det lite väl närgånget - Respect!
Men här kommer några i alla fall:

Gospel Soul Groove - Welcome to Harlem

Translation/Summary:

I'm so happy and grateful for having the opportunity to live in Harlem. It's really a special and cool feeling here - a little Old School!
There is so much and so many I'd love to photograph - pictures, feelings I want to share, but sometimes I feel a little intrusive - Respect!

A dream for a hat lover like me!
The World Famous Restaurant Sylvia's 
"Queen of Soulfood"

Another World Famous Restaurant
Red Rooster by our Swedish proud Top chef Marcus Samuelsson
Links:

Tack för att du tog dig tid att läsa mitt inlägg!
Om du tyckte om det, får du gärna rekommendera det till andra, genom de sociala media ikonerna här nedan. Detta skulle ge mig möjlighet att öka min räckvidd och fortsätta skriva frekvent.


Thanks for reading!
If you enjoyed this post, please recommend it through one of our social media icons below. This will enable me to grow my reach and continue writing on a frequent basis. 

No comments:

Post a Comment